Jurnal al Muta'aliyah: Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah

Current Issue

Vol. 5 No. 1 (2025)
Published February 22, 2025

Jurnal AL-Muta`aliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah adalah jurnal ilmiah untuk menerbitkan dan menyebarluaskan penelitian, gagasan dan praktik tentang pendidikan Islam di Madrasah Ibtidaiyah, dan tidak terbatas di Madrasah Tsanawiyah, Aliyah dan Perguruan Tinggi Islam. Secara khusus berfokus pada ruang lingkup Pengembangan Kompetensi Guru: Kurikulum dan Pembelajaran di Madrasah; Manajemen Pendidikan dan Pengelolaan Madrasah; Pendidikan Karakter di Madrasah; Penerapan Inovasi Pembelajaran; Kesejahteraan dan Profesionalisme Guru; Evaluasi Hasil Pembelajaran di Madrasah; Pendidikan Inklusif di Madrasah; Penggunaan Media dan Teknologi dalam Pembelajaran dan Model Pembelajaran Kreatif dan Inovatif, serta topik terkait pendidikan di Perguruan Tinggi Islam. 

This journal is open access and peer-reviewed journal for anyone in the context of sharing research knowledge globally.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License

Announcements

About the Journal

Jurnal AL-Muta`aliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah (ISSN 2614-1612 (e) | ISSN 2502-2474 (p) registered in the ISSN Portal  | DOI Prefix10.51700/almutaliyah by Crossref | Frequency: Two Issues per year (January & July), dan Accredited Sinta 5 yang diterbitkan oleh LP2M STAI Darul Kamal. Jurnal ini adalah jurnal ilmiah untuk menerbitkan dan menyebarluaskan penelitian, gagasan dan praktik tentang pendidikan Islam di Madrasah Ibtidaiyah. Jurnal AL-Muta`aliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah adalah jurnal ilmiah untuk menerbitkan dan menyebarluaskan penelitian, gagasan dan praktik tentang pendidikan Islam di Madrasah Ibtidaiyah, dan tidak terbatas di Madrasah Tsanawiyah, Aliyah dan Perguruan Tinggi Islam. Secara khusus berfokus pada ruang lingkup Pengembangan Kompetensi Guru: Kurikulum dan Pembelajaran di Madrasah; Manajemen Pendidikan dan Pengelolaan Madrasah; Pendidikan Karakter di Madrasah; Penerapan Inovasi Pembelajaran; Kesejahteraan dan Profesionalisme Guru; Evaluasi Hasil Pembelajaran di Madrasah; Pendidikan Inklusif di Madrasah; Penggunaan Media dan Teknologi dalam Pembelajaran dan Model Pembelajaran Kreatif dan Inovatif, serta topik terkait pendidikan di Perguruan Tinggi Islam. 


More…

November 22, 2024

Spesial Issu

Jurnal AL-Muta`aliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah untuk Vol. 5, No.2, (July 2025), menerima artikel dari penelitian, analisis literatur, review tesis, disertasi, dan buku pada tema kompetensi guru dan kesejateraan guru. Kami sangat senang jika para peneliti dapat mengirimkan artikelnya ke jurnal kami. 

Manuscript Template   | Make a Submission


More…

November 18, 2024

Articles (Peer Reviewed)

Feni Apriliana, Erpin Evendi*, Fadrik Adi Fahrudin, M. Habib Husnial Pardi
1-14
Integration of Islamic Values ​​in Mathematics Learning: (Case Study of Miftahul Ishlah Islamic High School, Lombok)
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.909
PDF (Bahasa Indonesia)
Musratul Azizi, Al Kusaeri, M. Syawahid
15-27
Functional Thinking of Prospective Math Teachers in Solving Non-Linear Number Pattern Problems
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.895
PDF (Bahasa Indonesia)
Ummu Khairin Nisa, Nur Kholik Afandi
28-35
Implementation of Vicarious learning in Instilling Islamic Values ​​in Students with Special Needs
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.835
PDF (Bahasa Indonesia)
Khaidir Fadil, Mutiara Muslimah, Kholil Nawawi
36-46
Increasing Student Learning Activity in Civics Learning Through the Application of Group Work Methods at MI Miftahul Athfal
PDF (Bahasa Indonesia)
Musaadatul Fithriyah Musaadatul Fithriyah, Ahmad Syaiful Huda
47-57
Implementation of the Friday Sharing Program for the Social Caring Character of Students at MI Nurul Ulum Kayen Lamongan
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.955
PDF (Bahasa Indonesia)
muaini muaini
58-72
The Role of Islamic Religious Education in Building Spiritual Intelligence of Students at MTs Darul Ishlah Lendang Batah Central Lombok
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.960
PDF (Bahasa Indonesia)
Haliliah Haliliah, Baiq Desy Arfini
73-83
The Influence of Project-Based Learning (PjBL) Model and Learning Interest on Students' Problem Solving Ability
https://doi.org/10.51700/mutaaliyah.v5i1.973
PDF (Bahasa Indonesia)
View All Issues

Editorial

10-15 days : Submission & pre Review | 45-60 days : Submission to accaptence | 5-7 days: Acceptence to Publish


Call for Papers, 2025 : 
Volume 5, No. 1 (Januari 2025) | Spesial Issue Vol. 5, No. 2 (July 2025)

AL-Muta`aliyah Journal: Journal of Elementary Madrasah Teacher Education is a scientific journal to publish and disseminate research, ideas and practices on Islamic education in Elementary Madrasahs, and not limited to Junior High Madrasahs, Senior High Madrasahs and Islamic Universities. Specifically focusing on the scope of Teacher Competency Development: Curriculum and Learning in Madrasahs; Educational Management and Madrasah Management; Character Education in Madrasahs; Implementation of Learning Innovation; Teacher Welfare and Professionalism; Evaluation of Learning Outcomes in Madrasahs; Inclusive Education in Madrasahs; Use of Media and Technology in Learning and Creative and Innovative Learning Models, as well as topics related to education in Islamic Universities.

Spesial issue Vol. 5, No. 2 (July 2025). Jurnal AL-Muta`aliyah: Jurnal Pendidikan Guru Madrasah Ibtidaiyah untuk Vol. 5, No.1, (July 2025), menerima artikel dari penelitian, analisis literatur, review tesis, disertasi, dan buku pada tema kompetensi guru dan kesejateraan guru. Kami sangat senang jika para peneliti dapat mengirimkan artikelnya ke jurnal kami. 

This work is licensed under a CC BY-SA 4.0

Manuscript Template   | Make a Submission